En förhudsrulle tack!

Ibland kan det bli lite fel. I morse när jag lite snabbt skulle svänga bort till närbutiken och inhandla frukost innan morgonturen med hundarna, fick huvudet tänka till lite extra. När jag väl passerade hyllan med hundtugg bestämde jag mig för att köpa hem något till grabbarna. Det är ändå söndag, studiedag och tvättdag. När jag väl stod där och lät blicken flacka över förpackningarna, när blicken stannade vid en förpackning och jag hajjade till. Förhudsrulle läste jag och skrattade inombords om att man brukar väl torka hela paketet och sälja som hundgodis.
Givetvis var det inte förhudsrulle som såldes, ibland skapar helt enkelt hjärnan sina egna ord. I vilket fall gav detta mig ett gott skratt på morgonkvisten och blev en bra start på dagen. Nu väntar hundkörning och en kanondag.

Igårkväll var det kulturnatt i vår stad och efter en liten runda med Jeppe lämnade vi kulturen åt hundpromenad istället. Vill dock ge en eloge till vännerna Kullmann och Borwall som visade upp sina magnifika verk.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0