Sommar, sommar

Hundarna har nu sommarlov. Eller snarare det innebär att de får en annan form av aktivering. Dagar med alltför höga temperaturer resulterar istället i bad och lek. Sommarlov blir det inte för mig som den förste juni påbörjade min yrkesutbildning. Som en vän sa "du kommer bli utbränd innan du ens börjar jobba". Dock känns det skönt att lägga Komvux bakom sig. Gymnasiet är nu klart, dock finns det utrymme för att tenta upp några gamla betyg. Vilket skulle behövas. När jag räknade samman de betyg jag har slutade meritvärdet på 17,7 något jag först tyckte var ett bra värde, tills jag började kolla runt vad som räknas som bra värden. Snabbt sjönk glädjen och ersattes istället med en hård klump i magen. Vilket nu innebär att jag verkligen måste höja betygsvärdet i två gamla kurser från 20p till minst 30p och därmed nå upptill 18,1 som slutpoäng. Glädjen över betygsresultaten från Komvux varade inte länge och det känns nu verkligen hur de gamla betygen ställer till det.

Dock är det inget att hänga läpp för nu, utan det får bli ett projekt till hösten. För under sommaren är det utbildning, hundar och lägenheten som gäller. Jag ska ta mig i kragen och se till att komma igång med lydnadsträningen snart igen och även hundarnas spårträning.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0