Löptider

Nu ligger det löptider framför oss, dock inte den form av löptid som många hundägare skulle tro. Istället talar jag om att löpträningen nu äntligen kommit igång och startskottet var en försändelse med mina nya @Salomon Speedcross III. Efter en provrunda kunde jag bara konstatera vilket oerhört bra köp de nya skorna verkligen var. Det är så jag längtar efter nästa löprunda och hoppas de här skorna verkligen ska hålla måttet även efter de testats ordentligt.

Vi är nu inne i augusti månad och jag fick nyligen veta att Skånes draghundsklubb kommer hålla sin årliga tävling i mitten av september. Lite väl tidigt kan tyckas om man ser till hur vädret är nu. Risken är stor att vädret slår om och att september blir väldigt varmt. Jag ska dock se över möjligheterna för att kanske vara på plats ändå. Visserligen kommer inte hundarna att vara tillräckligt tränade för att kunna springa, men det vore väldigt kul att få vara på tävlingsplats igen. Om inget annat kommer det vara en sporre för den senasre höstträningen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0